tisdag 28 juli 2009

Trött

Jag är så trött! Vet inte varför egentligen för jag har inte sovit sämre än vanligt. Men trött är jag. Och sova kan jag inte göra eftersom jag ska ha sovmaskin på mig inatt och därför måste jag sova på normal tid. Den är inställd på att sättas på klockan 23.

Så vad ska jag göra?

Städa? Kan inte, dottern ligger och sover. Har nog ingen större lust heller om jag ska vara ärlig.

Läsa en bok? Köpte fyra böcker igår varav en är avverkad. Otänkbart! Börjar jag läsa kommer jag somna.

Kolla på teve? Det finns absolut INGENTING att kolla på! Sommarteve suger verkligen hästballe.

Hyra en film? Det finns inga filmer jag vill se just nu...

Gå på bio? Skulle kunna tänka mig att gå och se Harry Potter vilken också tonåringen vill se. Men hon ligger ju och sover. Och även om jag skulle väcka henne så skulle det ta tid för henne att göra sig iordning och jag är för trött för att gå på sen bio.

Ringa en vän och föreslå en fika eller liknande? Förutom min ena bästis som bor så långt borta som Ingarö (och därför förmodligen inte orkar ta sig till stan för en fika) så är de flesta bortresta. I alla fall av dom man kan ringa till för en spontanfika.

Hitta på något skoj såsom picknick, brännboll, Grönan? Vädret suger som sommarteve: Hästballe.

Jag får helt enkelt bara sitta här och glo. Måste leta reda på ett par tändstickor att hålla upp ögonen med bara.

3 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Du, tänkte på en sak: när du kommenterar hos mig, gör inte det under Jeanette, utan under Singel i storstan.

Du kommer få fler besökare då. Så från och med nu så ser du till att vara skitsnabb med att kommentera hos mig, så att du finns där när andra går in, och då gör du dem nyfikna.

Jag har sagt till flera andra att göra samma sak och det funkar skitbra.

Singel i storstan sa...

Okej, jag testar. Inte för att antalet läsare är grunden för denna blogg men jag kan ju kolla om sidräknaren funkar! :-)

MonasUniversum sa...

Jo. Du vill visst ha läsare. Du har ju passerat stadiet "måste-skriva-av-mig" sen du flyttade. Och hur kul är det att skriva ut i det tomma intet. Alltså, jag är ju här varje dag, men du är tillräckligt bra för att ha fler som är här och häckar...