onsdag 29 juli 2009

Kattvakt

Jag har blivit med katter! Över helgen. Problemet är bara att dom är lite blyga just nu. Dom vill inte ens ha favoritgodiset.

Jag gillar katter ganska mycket. Men jag vill inte ha någon nu. Känner att jag inte har någon större lust att binda upp mig 15-20 år framåt. Inte just nu i alla fall. Jag har ju precis lämnat familjelivet och sittahemmafördetmestalivsstilen.

Dessutom så hårar dom ner. Vilket gör att man måste dammsuga nästan varje dag om man vill ha snyggt och fräscht. Och det gillar jag ju. Men jag gillar inte att dammsuga. Det är verkligen aptråkigt. Och svettigt. Dammsugning är det absolut mest tråkiga och jobbiga vardagsstädsmomentet. Tycker jag.

Därför ställer jag upp som kattvakt istället. Sen är det dags att dammsuga när de åker härifrån. Så man får passa in städningen därefter. Dessutom måste man dammsuga extra noga. Det är bra att ha dealat från sig dammsugningen till tonåringen nästa gång det ska dammsugas här!

Men ibland är jag snäll! :-)

Inga kommentarer: