tisdag 14 juli 2009

Ordentligt uttråkad!

Jag kör med tadetlugntdagar här. Tvättar lite, surfar lite, dammtorkar, läser bloggar, byter sängkläder, läser rykten om att DIF har ett nyförvärv inom kort (vad är inom kort?), hänger tvätt, kollar några andra bloggar... Men nu är jag ordentligt rastlös!

Jag vet inte, men alla andra bloggare uppdaterar sina bloggar extremt sällan nu i semestertider. Jag är tvärtom. Har inte tid att skriva när jag jobbar. Och jag har heller inte tid att läsa mer än på kvällstid. Nu sitter jag och väntar. Borde kanske köpa några böcker.

Telefonen är tvärtyst, har alla jag känner åkt iväg från stan på sin semester? Ska det vara så här i fyra veckor lär mitt hem vara skinande rent och jag vara alldeles förslappad. Dag 2 av 29 och jag är redan grinfärdig.

4 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Det finns en trädgård i Bromma som inte matchar någon av fiiingrannarnas trädgårdar. Och en fallfärdig bod med en massa trädgårdsprylar i.

Om man är fööör rastlös.

Singel i storstan sa...

Hahaha! Trädgårdsarbete är nog inte min starka sida. Det enda jag klarar av att hålla vid liv är köksträdgårdar med grönsaker och kryddor... Blommor, finns inte en enda i hela hemmet.

MonasUniversum sa...

Samma här. Maken är vansinnig över att jag inte "ärvt" hans mors gröna fingrar.

Nä, det finns roligare saker att göra. Som att svara på inlägg, samtidigt som man dammsuger köket och steker fläskfilé.

Typ.

Singel i storstan sa...

Oj! Jag blir vimmelkantig bara jag hör hur du far omkring som en virvelvind! Så där är jag när jag inte har semester, men nu latas det ordentligt må jag säga. Var sak tar sin tid...