tisdag 28 juli 2009

Det här med åldern

Jag brukar inte störa mig särskilt på min ålder. Jag är ganska nöjd med att vara där jag är i livet. Faktiskt. Nog för att jag hade en 40-årskris men så farligt var det inte med den. Det var snarare var jag var i livet. Sambo med en idiot, dottern snart vuxen, tråkigt jobb med dålig betalning och så vidare. Jag hade lika gärna kunnat varit 35 eller 45. Men eftersom jag skulle fylla 40 så koncentrerade jag mig på att det var just en 40-årskris.

Men! Det finns vissa saker som stör mig så in i helvete och det är utseendet. Eller, inte utseendet i sig. Utan den förbannade elastisiteten som försvinner mer och mer.

Jag har varit vaken i över en timme. Jag har duschat, ätit frukost och bloggat. Kommer in och ska sminka mig. Kvar finns två jävla ränder från slanghelvetet som går från näsan och till varsitt öra!

Jag börjar förstå anledningen till varför äldre människor sover mycket mindre och vaknar i ottan. I alla fall kvinnorna. Dom behöver sitta i 2-3 timmar för att ansiktet ska släta ut sig. Men jag är inte där än! Med att sova mindre alltså. Så snälla fejs, vänta med att åldras tills jag kan gå upp fem timmar innan jag ska iväg nånstans!

Inga kommentarer: