onsdag 29 juli 2009

Vilket språk ska jag tala?

Det finns vissa saker som kan få mig att gå bananas totally. En av dessa saker är tonåringens nonchalans när det gäller mina saker. Framför allt kläder och smink. Kläder försvinner spårlöst och kommer aldrig tillbaka igen. Och ibland hittar man den nytvättade toppen i smutskorgen. Med hennes parfym.

Ikväll skulle fröken till Prideparken och stod och sminkade sig. Jag som har varit very driftig idag städade skåpet i badrummet och vi småpratar om allt möjligt. I konversationen säger hon att hon slutat använda foundation men tillägger att hon använder det på läpparna. Jag kommer då på att jag observerade att min foundation var borta häromkvällen och säger till henne att hon ska ge fan i min foundation eftersom den är dyr. Inte för att jag använder den den nu under sommaren men jag har ingen lust att hitta en tom flaska när det är dags.

Har precis tagit mitt kvällsbad. Och tagit bort sminket. När jag står och ska smörja in ansiktet med nattkräm observerar jag att min foundation är borta i badrumsskåpet! MENHALLÅ!!! Vilken del av "du ska ge fan i min foundation eftersom den är dyr" är det hon inte förstår? Hon har alltså tagit med sig den MAX två timmar efter jag förklarat min ståndpunkt. Jag blir så förbannat trött!

6 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Du. Jag har samma jävla problem och medan jag skriver det här så eldar jag upp mig ännu mer.
Förbannade, jävla snorungar. Alltså. Love her to death, men det där gör mig satan så förbannad. SÄRSKILT när man står där och ska sminka sig, vilket jag gör väldigt sällan, OCH DET ÄR BORTA!

Så jag har gömt på olika ställen, men hon hittar. Men nu, nu har jag hittat ett perfekt ställe: makens kalsonglåda. Stor risk att hon tittar där liksom.

Nu har ju du ingen kalsonglåda, och med tanke på att hon läser din blogg, så rekommenderar jag dig att tänka till. För honey, börjar du inte gömma det så kan du känna dig rökt. De skiter FULLKOMLIGT i vad vi säger.

Singel i storstan sa...

Ja, jag har haft problemet i flera år! Och gömma är ingen idé, she's everywhere! Skulle jag rota bland hennes grejer som hon gör bland mina skulle hon bli helt galen.

Det värsta var när jag hade en foundation från YSL som var helt ny, låg fortfarande i sin förpackning. När hösten kom och jag skulle använda den, var den slut! Men den låg i sin förpackning. Och fröken visste ingenting!

Eller när jag skulle till jobbet och mascaran var borta! Hade hon varit hemma vid det tillfället hade hon fan fått stryk tror jag...

Det är precis som att vi inte är så viktiga. Som att deras existens har nån typ av förtur. Och det har dom iof men inte när det gäller mitt smink. Jag måste ha smink för att bli snygg. Hon är snygg ändå. Och ung.

Singelmamman sa...

Måste hänga kvar här och få tips. Min dotter har just klivit in i tonårsvärlden och jag ser alla tecken till kaos redan nu. HJÄLP!

Singel i storstan sa...

Jag är "proffs" på tonårskaos! :-) Helst från hennes tid som nybliven tonåring.

Charmhäck sa...

Tada....jag har en grabb som nyligen blev tonåring! Mycket lättare, mycket fogligare. Tyvärr jäkligt slarvig men det kommer man väl aldrig ifrån.

Singel i storstan sa...

Härligt! Ja, söner är förmodligen enklare att ha att göra med i den åldern har jag fått för mig. Du lär ju förhoppningsvis få behålla sminket! :-) Och kläderna.