fredag 24 juli 2009

När cigaretterna tar slut...

På senare tid har tonåringen börjat att feströka. Ingenting jag tycker är ett bra val men jag vet att hon enbart feströker eftersom hon kan vara hemma i flera dagar utan att röka så jag är förhållandevis nöjd över detta.

Jag är inte personen som brukar få slut på cigaretter. Jag är snarare personen som man alltid vet har cigg så att det räcker och blir över... Röka fimpar dagen efter är inte min grej helt enkelt.

Men igår blev det sent. Jag fick ju som bekant nattbesök så det gick åt lite mer cigaretter än vad jag hade räknat med. Så jag sitter här röksugen som satan och vägrar att röka fimpar.

Då är det bra att rota i tonåringens väska och sno en av hennes festcigaretter! Eller inte. Men jag gjorde det i alla fall. Nu är det dags att gå och handla...

Inga kommentarer: