onsdag 1 juli 2009

Bacillernas paradis?

Jag har ju gått omkring och varit halvrisig till och från i juni. Först en rethosta som höll i sig i en, två veckor som sen byttes ut till slemhosta. Den har jag haft sen dess, vet inte hur många veckor det är nu. Den har inte varit helt galen och det är därför jag inte gått till läkare.

Igår morse började jag att få ont i halsen, vilket jag också hade i början av juni men som gav med sig. Men så i natt när jag trodde att jag skulle få en skön sömn utan AC som brummar så slog halsontet till på ett märkligt sätt. Hur jag än har legat så har svalget ramlat ner så att jag trott att jag ska kvävas! Jag har alltså sovit sämre än någonsin! Och mitt i allt, klockan 4:20 måste jag kliva upp och stoppa ut röret och sätta på skitmaskinen för att det är olidligt kvavt i hela lägenheten.

Nu sitter jag här, trött som satan och märker hur bra alla baciller mår i denna kvava, kvalmiga luft som är i lägenheten! Inte undra på att jag aldrig blir frisk!!! Dom bara frodas som nån jävla bakterieodling och mina halsmandlar är svullna som pingisbollar, förmodligen för att bacilljävlarna har byggt lyxvillor där. Fan också! Och jag som ska iväg och kolla konferenslokaler och har massor att göra at work!

Inga kommentarer: